14 Kasım 2023 Salı


    Ölüm yıldönümünde saygıyla, özlemle anıyorum. 

   Daha önce hiç okumadığım Orhan Veli şiirini burada paylaşmak istedim...

AÇSAM RÜZGARA 

Ne hoş, ey güzel Tanrım, ne hoş 
Mavilerde sefer etmek! 
Bir sahilden çözülüp gitmek 
Düşünceler gibi başıboş. 
Açsam rüzgara yelkenimi; 
Dolaşsam ben de deniz deniz 
Ve bir sabah vakti, kimsesiz 
Bir limanda bulsam kendimi. 
Bir limanda, büyük ve beyaz... 
Mercan adalarda bir liman.. 
Beyaz bulutların ardından 
Gelse altın ışıklı bir yaz. 
Doldursa içimi orada 
Baygın kokusu iğdelerin. 
Bilmese tadını kederin 
Bu her alemden uzak ada. 
Konsa rüya dolu köşkümün 
Çiçekli dalına serçeler. 
Renklerle çözülse geceler, 
Nar bahçelerinde geçse gün. 
Her gün aheste mavnaların 
Görsem açıktan geçişini 
Ve her akşam dizilişini 
Ufukta mermer adaların. 
Ne hoş. ey Tanrım, ne hoş, 
İller, göller, kıtalar aşmak. 
Ne hoş deniz deniz dolaşmak 
Düşünceler gibi başıboş. 
Versem kendimi bütün bütün 
Bir yelkenli olup engine; 
Kansam bir an güzelliğine 
Kuşlar gibi serseri ömrün. 
Orhan Veli KANIK 

 

Kırk beş yıl önce Ege Bölgesi'nin en doğu Şehrinin küçük ilçesinde öğretmendim. Seksen öncesi herşey boz bulanık,her gün olaylar yaşanırken biz öğretmenler ikişer üçer aynı çatı altını paylaşıyorum. İlk evimiz İlçe meydanın bir arka sokağında, fırın üstündeydi. İlk gelen Küçük kömür sobasını yakar,kocaman salonumuzu ısıtmaya çalışırdı. Geç vakit akşam yemeğimizi yerdik.Bazan öğretmen arkadaşlarımız da yemek konuğumuz olurdu. Neşeli günlerimizde çay faslında o yıl kış boyu şiir okuduk. En güzel Hülya okurdu Orhan Veli şiirlerini. Dinlemekle kalmaz dizeleri yaşardık... Az perdeyi aralar gökyüzüne bakardık lapa lapa kar yağar mutlu olurduk... Arzu Sarıyer 

5 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Çok sevdiğim, birçok şiirini ezbere bildiğim ünlü şairin ölüm Yıldönümünü bu yıl nasıl unutmuşum.
Bu şiiri ben de ilk kez okuyorum. Orhan Veli'nin Bütün Şiirleri adıyla Adam Yayınları tarafından basılmış ve 11. baskısı yapılmış kitapta da bulamadım. Sade, yalın anlatımıyla ne güzel bir şiir. Teşekkürler.
Aynı sayfada sevgili Arzu Öğretmenin yorumunu ve anısını da okumak iyi oldu.
Kısacık harika bir şiiriyle ünlü ustayı saygı ile anmak isterdim:
AYRILIŞ
Bakakalırım giden geminin ardından
Atamam kendimi denize, dünya güzel,
Serde erkeklik var, ağlayamam.
Orhan V. Kanık
Esen kalın.

bücürükveben dedi ki...

Cok güzel yazmış. Eline sağlık olsun.
Sevgilerimle Arzucuğum.

bücürükveben dedi ki...

Bilgisayarımdaki sorun yüzünden galiba yorumum gitmiyor
Bu ikinci kez yazışım
Şiir çok güzel.
Sevgilerimle Arzucuğum.

Arzu sarıyer dedi ki...

Canım Makbule öğretmenim İstagramda bir öykü yazarı dostum paylaştı, okudum çok beğendim. Gözümüzden kaçan ne şiirleri vardır kimbilir. Çok teşekkür ederim, selam ve sevgiler 💞

Arzu sarıyer dedi ki...

İki yorum da gelmiş, teşekkürler Müjdeciğim 💞