19 Mayıs 2014 Pazartesi

GENÇLİK PARKI

GENÇLİK PARKI

Bütün sokakları bu kentin Gençlik Parkı'na açılır
Bir sevgi ilkyaz sıcaklığında
Bir türkü yükselir uygarlıktan yana
Halktan yana emekten yana bilimden yana
Alır karamsarlığımızı götürür
Mavilikte açılır tomurcuk
Bir halı dokunur yurt güzelliğinde
Geleceğin yollarına serilir
Genç dediğin boy atmalı özgürlüğe doğru
Büyümeli yılların kısırlığında böyle dik
Gün ışırken yerini almalı en önde
Gençlik Parkı'nda coşkudan bayrak çekilmeli

Nerdensiniz yitik umutlarım hangi çıkmazda
Katılın bu aydınca şenliğe korkusuz
Tükenmiş yalanı tutsak bilimin
Susmuş ayakların sünepe ezgileri
Bütün atılımlar gerçekten yana uyumlu
Gökyüzü kızarmış gençlik ateşinden
Evrene kardeşlik getirmeli bilim dediğin
Yücelik getirmeli halkımıza mutluluk getirmeli
Çözmeli kişiyi paslı zincirinden

İşte beklediğin düş gözlerinin önünde
Uysun adımların çağının gidişine
Uysun adımların çağrısına gerçeklerin
Başının içinde ilkyaz bulutu
Altın toprak üstün yaprak
Gençlik Parkı'ndasın

RIFAT ILGAZ

3 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Ne güzel yazmış Rıfat Ilgaz, çocukluğuma gittim Arzu'cuğum, Gençlik Parkı'nı o kadar severdim ki..maalesef şimdi ruhunu yok ettiler o parkın...uzun yıllardır öyle...eskiden harika bir yerdi, 60'lı yıllar ve sonlarında...ben 7 yaşımda filandım...yaz akşamları Ankara oraya akardı...Zeki Müren, Behiye Aksoy, Emel Sayın...hepsi Gençlik Parkı'nda konserler verirlerdi...tiyatrolar olurdu hatta birini hayal meyal hatırlıyorum bir komediydi ama o kadar...lunapark tıklım tıklım doluydu...arada anonslar yapılırdı "3 yaşında bir çocuk kaybolmuştur " diye:)))lokantalar- içi lokanta kaynardı adeta- şenlikliydi, şimdi bile sirkeli çoban salata kokusu geldi burnuma...devasa havuzun yanındaki salkım söğütler suya değerdi...herkes mi mutluydu, herkes mi eğleniyordu valla öyleydi galiba...şimdi ıssız ve serseri yatağı imiş:( o zamanlar en ünlü sanatçılar konser verirken şimdi kimse yok sanırım...tüm parkı dolaşan küçük tren bile iptal:( ...kısaca Gençlik Parkı ölmüş diyorlar gitmek onun bu halini görmek istemiyorum zaten:(

bücürükveben dedi ki...

İnşallah şairin dediği gibi böyle bir toplaşma olur orada....Gençlik Parkı'nda...umudumuz gençlikte...Atatürk'ün dediği gibi...gerçi bu aralar toplaşmalar Kızılay meydanında ya da Güven parkta oluyor ama ümidimizi kaybetmeyelim ...aslında Gençlik Parkı'nda toplaşsak harika olurdu..

Arzu Sarıyer dedi ki...

Müjde 'ciğim harika yorumunda ne güzel anılar yazmışsın ,çok teşekkürler canım kardeşim.Son haline ben de üzüldüm şimdi ;sanırım 2003 den bu yana görmedim ,umarım bir kurtarıcı çıkar da kurtarır "Gençlik Park "ını ...Sevgiler ,selamlar.