3 Mart 2014 Pazartesi

" Türk Milleti, Ne Zaman Kendini Kurtulmuş Sayabilir? "*




" Türk Milleti, Ne Zaman Kendini Kurtulmuş Sayabilir? "

Hasan Ali Yücel Anlatıyor:

Kurtuluş kavramı için Atatürk'ün önünde geçen bir olayı, aziz bir hatıra olarak burada anlatmak istiyorum:

Bir gece, Ulu Önder, sofrasındaki arkadaşlardan sormuştu:

-"Türk milleti, ne zaman kendini kurtulmuş sayabilir?"

Hazır olanlar, birer birer düşüncelerini cevap olarak kendisine söylüyorlardı. Sonlarda sıra bana gelmişti:

-"Paşam, Türk milleti ne zaman kurtarıcı arama ihtiyacını duymayacak hale gelirse o zaman kurtulmuş olur."

Şeklindeki fikrimi özetlemiştim. Böyle demiştim ama, dedikten sonra da türlü yorumlara alınabilecek böyle bir sözü söylemekten korkmuştum.

Atatürk:

-"Hepiniz, enteresan fikirler söylediniz. Fakat (beni göstererek) bu çocuğun ileri attığı, üstünde bizi derin derin düşündürmeye değer bir fikirdir."

Diyerek hem müsamahasının, hem geniş anlayışının unutulmaz bir yeni delilini vermişti.

Hasan Ali Yücel*

2 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Çok doğru demiş, biz alıştık hep yine Atatürk gibi birisi gelsin bizi kurtarsın istiyoruz, bir lider olmadan harekete geçemiyoruz bir türlü alışkanlık mıdır nedir kendimize güven eksikliği mi? tembellik mi? Atatürk idama mahkum edildi vız geldi onun kadar cesur olabilmek kolay değil ama Atatürkçüyüz diyorsak ölüm dahil kormayacağız geçen gün bir cümle okudum çok hoşuma gitti ne zaman korkmamaya başlarsak işte o zaman yaşamaya başlarız diyordu bunu başarırsak bir kurtarıcı aramaktan da vazgeçeriz gibime geliyor
sevgilerimle canım

Arzu Sarıyer dedi ki...

Teşekkürler Müjde'ciğim ,evet korkmamak asıl mesele burada...Sevgiler Canım kardeşim.