12 Mart 2011 Cumartesi

GÜVERCİNLER BALBAY'A UÇUYOR

 Ben
Vatandan aldıklarımla değil
Vatana verdiklerimle doyarım.
Vatan ,onu sevenler kadar güçlüdür
Buna inanırım
Ben,
Malta sürgünlerinden
1940_1950 tutuklamalardan
1970_1980 kıymlarından
1990  katliamlarından
2000'lerin hukuk saldırılarından gelirim.
Ben,
Namık Kemal'lerden
Abdi İpekçi'lerden
Uğur Mumcu'lardan
İlhan Selcuk'lardan gelirim
Yalnız
Aile büyüklerimi
Ve aydınlık insanları
Selamlarken eğilirim.
Mustafa BALBAY
Kitabın arka kapağında böyle diyor Balbay. Bugüne nasıl geldiğimizin bir özeti bu satırlar.Halen bize neler oluyor diyorsak yanıtı bu kitapta fazlasıyla var. Bugünü anlamakta zorlanan gençlerimiz bu kitabı mutlaka okumalıdır derim.Vatanını Balbay gibi seven yurtseverler bu kitapla Balbay'a binlerce uçurulan güvercinlerden birini uçurmuş olacak...Binlerce özgürlük güvercini...Balbay ve diğer Yurtsever  Silivri tutsaklarına özgürlük...
Arzu

Aydınların Sokağı Ne Zaman Kapatılır

Hücremde kitap yazarken
Bir kalemin ömrü üç günde biterken
Karşımda 80 gözlü demir parmaklık
Ötesinde duvar, üzerinde tel örgü
Beni gözlerken…
Aşağıdaki anıma koyuldum….

1998’de Köln’de
Uğur Mumcu’yu anma toplantısı
Salon Anadolu’nun her yerinden
Eskişehirlisi, Sivaslısı, Yozgatlısı…
Türkiye’yle nefes alıp veren yürekler.
Toplantı bitti
Biliyorlar huyumu
Kenti dolaşmamak olur mu?
Bir mühendis arkadaşın aracına bindik
Önce katedral sonra Ren
Nasılsa ben değilim aracı süren.
Güzel bir sokağa girerken
Mühendis direksiyonu kırarken
‘’Hay Allah, nasıl da unuttum
Bu yol trafiğe kapalıydı’’ dedi.
Başka tarafa yöneldi.

Yol trafiğe neden kapanır?
Belki 20. kezdir kanalizasyon kazıp
Boruyu değiştiriyordur belediye.
Başka ne diye?
Haa kaldırımları değiştiriyor da olabilirler
Bir yılda beşinci kezdir.
Halkı canından bezdir.
Kimbilir, belki de küçük döşenen
Doğalgaz borusu genişletiliyordur.

Sordum soru olsun diye:
‘’Gerçi epey oldu
Başka yöne sapalı,
Kafama takıldı
O yol trafiğe niye kapalı?’’
Sıradan bir gerekçeymiş gibi
Anlattı mühendis:
Bir karar aldı belediye
Yazar kitabı bitirdim deyinceye kadar
Sokağı trafiğe kapatıldı.


O an,
O gün andığımız
Uğur Mumcu’nun sokağını düşündüm
O sokak da trafiğe kapatılmıştı,
Uğur Mumcu öldürülünce!
Abdi İpekçi’nin sokağı da trafiğe kapatıldı
Öldürülünce!
Çetin Emeç’in sokağı da trafiğe kapatıldı
Öldürülünce!
Ahmet Taner Kışlalı’nın sokağı da trafiğe kapatıldı
Öldürülünce!


El oğlu yazarının sokağını trafiğe kapatıyor
Kitap üretince,
Bizde yazarın sokağı trafiğe kapatılıyor
Evinin önünde katledilince.

Demokrasilerde
Bir yazarın anıldığı yer doğduğu evdir.
Bizde?
Öldürüldüğü yerdir!

Ergenekon operasyonlarında yaşadık
Aynı sahneyi
Evinde arama yapılan aydınların
Sokağı trafiğe kapatıldı.

El oğlu yazarının sokağını trafiğe kapatıyor
Kitap üretince,
Bizde yazarın sokağı trafiğe kapatılıyor
Hapishaneye götürülünce.

Demokrasilerde bir yazar için
‘’Aranıyor’’ deseler
Akla bir ödül ya da senaryo teklifi gelir…
Bizde bir yazar için
‘’Aranıyor’’ deseler
Akla polisle savcı gelir.

Mustafa BALBAY, ZULUMNAME Sayfa75-77

Hiç yorum yok: